הגות בזמן מלחמה – 20 לאוקטובר 2023

priscilla-du-preez-9CMUPez8wLo-unsplash

"עַל זֹאת שִׂמְחוּ שָׁמַיִם וְשׁוֹכְנֵיהֶם. אוֹי לָאָרֶץ וְלַיָּם, כִּי יָרַד אֲלֵיכֶם הַשָּׂטָן בְּחֵמָה גְּדוֹלָה, בְּיָדְעוֹ כִּי קְצָרָה עִתּוֹ. כַּאֲשֶׁר רָאָה הַתַּנִּין כִּי הֻשְׁלַךְ אַרְצָה, רָדַף אֶת הָאִשָּׁה אֲשֶׁר יָלְדָה אֶת הַזָּכָר" (התגלות יב 13-12). חזון יוחנן אינו ספר פשוט להבנה, ועלינו תמיד להיות זהירים בניסיון לפרש את הסמליות שבו. מיהי האישה באחרית הימים שאותה מבקש השטן להשמיד? אין ספק, השטן שונא את הקהילה ומבקש להרוס את עדותה, אך המשיח הוא שהוליד את קהילתו; הקהילה לא הולידה את המשיח. האישה, אם כן, חייבת להיות ישראל. תמיד הייתה אנטישמיות והיא באה לידי ביטוי במגוון דרכים, בזמנים שונים ובנסיבות שונות. אנטישמיות מוצאת תירוצים לשנוא יהודים מסיבות דתיות, גיאו-פוליטיות, סוציו-אקונומיות ואתניות. אולם לכל ביטוי של אנטישמיות יש אב אחד, הנחש. הנחש, במאמציו לסכל את מטרות האל, מנסה לרסק את האישה ואת ילדיה מאז ומתמיד. מכיוון שהנחש שונא את אלוהים, הוא שונא במיוחד את האנשים שאלוהים אוהב. אחד מסימני הימים האחרונים יהיה נחשול של אנטישמיות, הואיל והנחש יבין כי ימיו ספורים. אינני יודע כמה אנחנו קרובים למשמע קולו של השופר האחרון, אך אני יכול לומר כי נראה שסרטן האנטישמיות התפשט בכל רחבי העולם. לפיכך, אין זמן מתאים יותר לתקן את הקשר שלנו מול אלוהים, מאשר עכשיו! אין זמן מתאים יותר לאהוב את האנשים שאלוהים אוהב, מאשר עכשיו! מדוע? כי כל הסימנים מראים שהשטן חי על זמן שאול. "הִנֵּה בָרֵךְ לָקָחְתִּי וּבֵרֵךְ וְלֹא אֲשִׁיבֶנָּה׃ לֹא־הִבִּיט אָוֶן בְּיַעֲקֹב וְלֹא־רָאָה עָמָל בְּיִשְׂרָאֵל יְהוָה אֱלֹהָיו עִמּוֹ וּתְרוּעַת מֶלֶךְ בּוֹ" (במדבר כג 21-20).

לקריאה נוספת
שני ספרי מקרא פתוחים לספר ישעיה ולבשורה על פי מתי

הגות- האם לתנ"ך יש משמעות בימינו?

לעולם לא אשכח את דבריו של אחד מהפרופסורים שלי לברית החדשה, במהלך הרצאה על האיגרת אל העברים: "ספר הברית החדשה עדיפה על ספר הברית הישנה (הכוונה שלו, לתנ"ך) כי הכתובים אומרים לנו כך". היה ברור מדבריו של הפרופסור שהוא סובל מתסמין נוראי של טעות בזיהוי. הפסופסור זיהה את כתבי התנ״ך כולו עם ברית הר סיני.

המשיכו לקרוא »
הרשמו לעדכונים

אם אתם מעוניינים לקבל עדכון חודשי מאיתנו על המאמרים החדשים באתר מכון ועל הפעילויות השונות שיתקיימו בקרוב, אתם מוזמנים לרשום את כתובת הדוא"ל שלכם ולקבל מאיתנו עדכונים.

*בעת ההרשמה לעדכונים אני מסכים\ה לקבל חומר פרסומי למייל.

דילוג לתוכן